דף הבית /  תכשיטים, עיצוב הבית ומה שבינהם /  תאורה לבית ולגינה

תאורה לבית ולגינה

בעיני השילוב של הזכוכיות דרך האור יוצר מסתורין,יופי וייחוד שרק לזכוכית יש והיא הופכת לחיה ונושמת

מאז ומתמיד התאורה היוותה פריט חשוב ביותר בעיצוב המקום ובנתינת אווירה למקום, אווירה הייחודית למקום.
האור במרחב הוא זה שקובע את האווירה בחלל

הזכוכית מעניקה מימד נוסף לאור ומעצבת אותו עד לכדי הפיכתם לאחד.
בשנים האחרונות הקידמה בנושא התאורה כגון: תאורה קרה, תאורה חסכונית, אור לבן וכו'... פתחו עולם חדש שלם בתכנון, עיצוב וייצור גופי תאורה בזכוכית.

השפעת תאורת הפנים על האווירה בבית:
תאורת פנים הבית משפיעה באופן ישיר על תחושותיהם והרגשותיהם של בני הבית. גוון האור, הצבע ועוצמת התאורה, כל אלו משפיעים רבות על ההרגשה הפנימית שלנו.
להרגשה זו שאנו מקרינים החוצה, השפעה גם על היבטים נוספים בחיינו כמו עבודה, חברים ומשפחה. לתאורה תפקיד חשוב בעיצוב הבית ולכן יש לתכנן ולבחור בהתאם לאופיים של בני הבית והמטרה שלשמה התאורה מוצבת, את הסגנון הנכון
תפקידה הרב גוני של תאורת פנים הבית

תאורת פנים יכולה למלא תפקידים רבים בביתנו מעבר לתפקידה הפשוט שהוא לשפוך אור בבית. ידוע כי לאור השפעה רבה על בריאותינו, על רמת העייפות, הערנות ואף על מצב הרוח שלנו. בחירת תאורת פנים בראש ובראשונה צריכה למלא את התפקיד שלשמה היא נועדה, אם לצורך אווירה ואם לצורך הארה של חלקי הבית. לשני תפקידים אלו ניתן להתאים תאורת פנים אשר נעשית בטכניקה של אומנות בזכוכית כמו, מנורות ויטראג' או מנורות העשויות זכוכית. תאורה שכזו יכולה ליצור אווירה חמה, שלווה פנימית, מוסיפה יופי ואסתטיקה לעיצוב הבית, עוזרת בהדגשת פריטים עיצוביים בבית, ועוד.
יתרונותיה של אומנות בזכוכית

אומנות בזכוכית קיימת כבר יותר מ4000 שנה ויתרונותיה רבים. חומרי הגלם מהם עשויה הזכוכית נפוצים ושריפתם מאפשרת הכנה של מוצרים לשימושים שונים כיד הדמיון, כאשר השמיים הם הגבול. כיום, אומנות בזכוכית הינה אבן דרך מרכזית בעיצוב הבית בכלל ובעיצוב תאורת פנים הבית בפרט. אחד השימושים הנפוצים הוא השימוש במנורות מויטראג' או בגופי תאורה העשויים מזכוכית. האור הבוקע מבעד לזכוכית מעניק לבית אור ייחודי ונעים. תאורת פנים בשילוב אומנות בזכוכית יכולה להשתלב בצבעי הבית או ליצור פינות אור וצבע וכך לתרום לחוויית תושבי הבית. גופי תאורה מזכוכית מעניקים אווירה חמה ורכה וניתן לעצבם בגדלים, צורות וצבעים שונים. כמו כן, ניתן לקבוע את עוצמת האור ועמעומו לפי הצורך. מנורות ויטראג' הינן דוגמא נפלאה המראה כיצד אומנות בזכוכית מעניקה תאורה רכה, צבע, חום וייחוד אל הבית. אם כך, אומנות בזכוכית הינה תאורת פנים מקורית שבאמצעותה ניתן ליצור אווירה מיוחדת במינה.


עיצוב תאורה בכלל ועיצוב גופי תאורה בפרט היא אמנות בפני עצמה.
הצרכים מהתאורה משתנים ממקום למקום ועפ"י צרכים אלו יעל יוצרת את התאורה.

יעל יוצרת בסטודיו שלה גופי תאורה ייחודיים המותאמים הן לתאורת פנים והן לתאורת גן / תאורת חוץ.
יעל מייצרת חיפויי אור ייחודיים למטרות שונות כגון: סגירת נישת, סגירת קירות,חיפויי תקרה מוארים ועוד...
בנוסף, יעל עובדת עם חנויות המתמחות בתאורת פנים וחוץ, אדריכלים, מעצבי פנים, יועצי סטיילינג, יועצי פאנג שואי וכמובן עם אנשים פרטיים הפונים אליה לעיצוב תאורה.

תהליך הייצור נעשה בשיתוף מלא עם הלקוח הפרטי / מעצב / אדריכל החל מהשלב הרעיוני, לשלב התכנון ועד לביצוע הסופי.